Imaš vprašanje?
Sporočilo je poslano, Zapri

Kviz za pripravo na nacionalno preverjanje znanja (vsebine 7. razreda)

Izbor vprašanj za utrjevanje znanja 7

Preveri odgovore
Ko pošlješ odgovore, jih ne bo več mogoče spreminjati. Ali res želiš zaključiti celoten kviz?

Rezultat

100%
Pravilno odgovorjenih je bilo 1 od 1 vprašanj
1.

V katerem stoletju se Slovani naselijo na območju današnje Slovenije? Izberi pravilen odgovor.

V 2. stoletju.
V 6. stoletju.
V 9. stoletju.
V 12. stoletju.
2.

S pomočjo slike razloži, zakaj je bil grad varno prebivališče za njegove stanovalce.

Imel je dobro utrjeno obzidje.
Grad je bil postavljen na ravnino.
Zaradi lege na vzpetini je bil težko dostopen.
Zgrajen je bil iz lesa in ga je bilo težko požgati.
3.

Napiši, kdo sta bila mitološka ustanovitelja mesta Rim leta 753 pr. n. št.

Romul
Pravilno tudi Romulus.
Rem
Pravilno tudi Remus.
4.

Poimenuj današnjo državo, v kateri je bilo središče srednjeveške Karantanije.

Avstrija
5.

Zakaj so bili samostani v srednjem veku pomembni za širjenje znanja? Oglej si sliko in dopolni besedilo.

Samostani v srednjem veku so bili pomembni za širjenje znanja, saj so v njih prepisovali knjige, v njih pa so bile tudi knjižnice. Menihi so znali edini brati in pisati, zato so samostani postali središče kulture.

6.

Katero obdobje grške zgodovine se je začelo z vladanjem Aleksandra Makedonskega?

Minojsko obdobje.
Klasično obdobje.
Zlata doba.
Helenizem.
7.

Preberi besedilo in odgovori. Pomagaj si z zemljevidom.

Državo Aleksandra Makedonskega imenujemo tudi imperij (svetovna država), saj je Aleksander nadzoroval veliko ozemlje od Sredozemskega morja do Indije. Raztezala se je na treh celinah, na katerih je s svojo vojsko osvojil številna ljudstva.

Drži
Ne drži
8.

Rimska država si je vojaško podredila Grčijo. Ali je bila ta podreditev popolna? S pomočjo slike izberi pravilno utemeljen odgovor.

Da, saj so jim Rimljani vsilili svoje bogove.
Rimljani so prevzeli grške bogove.
Ne, saj so Grki ohranili svojo kulturo.
9.

Oglej si preglednico in primerjaj podatke za obe prikazani obdobji. Razloži, katera dejstva kažejo na večjo uspešnost kmečke trgovine na prehodu v novi vek, kot je bila v prejšnjem obdobju.

Na prehodu v novi vek ni bilo tihotapljenja izdelkov.
Manj izdelkov kot v srednjem veku.
Kmetje trgujejo z več blaga in na večjih razdaljah.
Kmetje tovorijo samo za druge.
10.

Iz besedila razberi, katero posledico je imela bavarska vojaška pomoč za samostojnost Karantanije.

»Ne dolgo zatem so začeli Obri ravno te Karantance nevarno ogrožati s sovražnimi napadi. Tedaj je bil karantanski knez Borut. Ta je Bavarcem sporočil, da prihaja nadenj obrska vojska, in jih prosil, naj mu priskočijo na pomoč. Bavarci so zares takoj prihiteli, premagali Obre in rešili Karantance ter jih podvrgli kraljevi podložnosti.«

(Vir: V. Brodnik, et al, Zgodovina 1, Učbenik za prvi letnik gimnazije, Državna založba Slovenije, Ljubljana 1997.) 

Ostanejo samostojni, saj premagajo Obre.
Vzamejo jim samostojnost.
Bavarci po zmagi pustijo Karantanijo samostojno.
11.

Preberi besedilo, ki izvira iz časa starega Egipta, oglej si sliko in zapiši, o kateri človeški vrednoti nam govori besedilo iz starega Egipta.

»… Ne preprečuj nobenemu človeku, da pride čez reko, če imaš na brodu še prostor. Nikar ne opazi vdove, če jo zalotiš, da pobira klasje po tujih poljih … Nikar ne odrini tujca od svojega vrča …«

(Vir: M. Kos, F. Gestrin, V. Melik, Zgodovinska čitanka 6, Očetovski nauki iz starega Egipta, DZS, Ljubljana 1982, str. 6.)

sočutje
Pravilno je tudi: solidarnost, dobrota, spoštovanje, humanost in podobno.
12.

Nekoč so bili gradovi namenjeni za bivanje, kako pa jih uporabljamo danes? Dopolni besedilo.

Gradove dandanes pogosto uporabljamo za izobraževalne dejavnosti, saj so v njih muzeji. Pogosto so namenjeni tudi kulturnim dejavnostim, ker so del kulturne dediščine. V gradovih prav tako potekajo različne dobro obiskane prireditve (npr. poroke), torej služijo še turistični dejavnosti.

13.

Sklepaj, zakaj so v srednjem veku na cerkvenih stenah raje upodabljali slike (freske) kakor pisali besede.

Zaradi nepismenosti večine prebivalstva.
Ljudje so si lažje prestavljali slike.
Lažje bilo izdelati slike kot napisati besedilo.
Ker so imeli raje umetniško izražanje.
14.

Analiziraj preglednico in odgovori na vprašanje.

Ozemlji sodobne Italije in sodobne Slovenije sta bili dolga stoletja pod oblastjo rimske države. Pričakovali bi, da bo jezikovni vpliv latinščine v obeh jezikih sosednjih držav močan. Ali to pričakovanje drži?

Drži, ker imata oba jezika besede za očeta, svetlobo in luč.
Ne drži, saj v slovenščini ni večjega vpliva latinščine, v italijanščini pa je.
15.

Razloži, kaj lahko zgodovinarjem pove zgodovinski vir, kakor ga prikazuje ta freska.

Oblačilno kulturo tistega časa.
Slikarske spretnosti in tehnike.
Delitev na moška in ženska dela ter vrste poklicev.
Enakopravnost poklicev.
16.

S pomočjo slike pridelave kmetijskih pridelkov v srednjem veku primerjaj tisti čas in sedanjosti. Poišči  ustrezne pare.

Srednjeveško kmetijsko pridelovanje:
Povleci sem
Danes potrebna delovna sila:
Povleci sem
Današnja kmetijska pridelava:
Povleci sem
Srednjeveška delovna sila:
Povleci sem
Ročno pridelovanje
Strojna pridelava
Manj delovne sile
Več delovne sile
17.

Kateri družbeni sloj je v srednjem veku bival izključno v gradovih?

Kmetje.
Meščani.
Duhovščina.
Plemiči.
18.

Oglej si sliko in razloži, kako se je s prihodom Rimljanov na ozemlje današnje Slovenije spremenila naselbinska kultura.

Nastali so vojaški tabori in mesta.
Med hišami je bilo več prostora.
Podirali so obzidja okoli mest.
Gradili so bolj urejeno in tlakovali ceste.
19.

Grška zgodovina se je začela v drugem tisočletju pr. n. št. s prihodom prvih grških plemen v novo domovino – Grčijo. Kako imenujemo prvo grško zgodovinsko obdobje? 

Čas trojanske vojne.
Helenizem.
Zlata doba.
Mikensko obdobje.
20.

Zakaj lahko trdimo, da so tudi v kameni dobi ljudje tehnološko napredovali? Pomagaj si s slikama.

V kameni dobi so ljudje znali izdelati že zahtevnejše orodje in orožje. Znali so zavrtati luknje v kamen. V starejši kameni dobi so izdelovali sekire, ki so bile bolj natančno obdelane. Najprej so jih ostrili z udarjanjem, proti koncu pa z brušenjem kamna, da so postale zaobljene. Pripomočku iz mlajše kamene dobe na levi sliki pravimo pestnjak.

21.

Preberi besedilo o eni od znamenitih bitk, ki so jih v 5. stoletju pr. n. št. Grki bili s Perzijci. O kateri bitki govori besedilo?

»Ko se je zdanilo, so sklicali moštvo na zbor, Temistokles (glavni atenski strateg) je imel lep nagovor – lepši mimo vseh drugih – ki mu je bila vsebina v tem, da je boljše postavil nasproti slabšemu, hrabrost nasproti strahopetnosti, svobodo nasproti suženjstvu, slavo nasproti sramoti /…/ Zdaj so Heleni z vsemi ladjami odrinili na morje, tisti hip pa so tudi Barbari že pritisnili nanje.«

(Prirejeno po: M. Kos, F. Gestrin, V. Melik, Zgodovinska čitanka 6, DZS, Ljubljana 1974, str. 17.)

Bitka na Maratonskem polju.
Bitka pri Termopilah.
Bitka pri Salamini.
Bitka pri Frigidu.
22.

Z uporabo slike izberi značilnost upodabljanja ljudi v grški umetnosti klasičnega obdobja.

Upodabljanje od strani.
Natančno, realistično prikazovanje.
Prikazovanje manj lasatih ljudi.
Kiparjenje samo moških likov.
23.

Preberi besedilo in odgovori, kako se v zapisu kaže, da Slovani v zvezi z Obri niso bili enakopravni.

»V obrskih spopadih so morali Slovani prvi iti nad sovražnike, Obri pa so ostali v svojih taborih. Če so zmagali Slovani, so se Obri polastili plena. Obri so prišli vsako zimo k Slovanom, jemali njihove žene in hčere, jim nalagali davščine in jih še drugače zatirali.«

(Vir: O. Janša Zorn, D. Mihelič, Koraki v času, Od prazgodovine skozi stari in srednji vek, DZS, Ljubljana 1995, str. 137.)

Slovani so morali prvi nad sovražnike.
Obri so po zmagi prepustili plen.
Slovanom so jemali žene in hčere v zameno za plen.
Slovanom so bile naložene davščine.
24.

Oglej si sliko, ki je nastala pred približno 20.000 leti, in odgovori na vprašanje.

Katero področje umetnosti je razvil sodobni misleči človek in ga predhodne človeške vrste niso poznale?

Spretnost streljanja z lokom.
Lov na jelene in manjše živali.
Inštrumentalna glasba.
Jamske poslikave.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24